Ajánljuk mindenki figyelmébe a következő előadást:
Szeretettel
meghívjuk Prof. Dr. Szántay Csaba (az MTA doktora, egyetemi magántanár,
Richter Gedeon Nyrt. Szerkezetkutatási osztály) előadására a Kémia
Doktori Iskola szervezésében, amelynek címe:
Milyen a jó kutató? Ahogy a munkaerőpiac látja
Az előadás helyszíne: ELTE TTK Északi épület 062. terem
Időpont: 2017. február 16. 15:00
Időpont: 2017. február 16. 15:00
Az előadás összefoglalója:
A kérdés, hogy miben rejlik a sikeres kutatók „tehetségének” titka, talán minden potenciális vagy már praktizáló kutatót, illetve a kutatói életpályával kacérkodó diákokat oktató tanárt foglalkoztat.
Ezzel kapcsolatban számos járulékos kérdés is felvethető, egyéni és rendszerszinten egyaránt:
- Milyen kutatói kompetenciákra van szükség a munkaerőpiacon?
- Milyen előnyöket jelent (ha jelent) a PhD megszerzése?
- Pontosan mi is PhD képzés célja ilyen szempontból?
- Elég „tehetséges” vagyok-e a sikeres kutatói életpályához?
- Pontosan milyen felkészültségű és egyéb kompetenciákkal bíró kutatókra vagy pályakezdőkre van szüksége egy kutatóhelynek (az ipari, illetve akadémiai szférában)?
- Vajon megfelelő oktatást nyújt-e ebből a szempontból az egyetem?
- Mi kell egy sikeres kutatói állásinterjúhoz?
Bár az ilyen és ehhez hasonló kérdések igencsak súlyosak, tudatos átgondolásuk, elemzésük meglehetősen hiányos az érintett egyének és intézmények részéről egyaránt. Továbbá számos olyan sztereotípia és mítosz uralkodik a kutatói „tehetség” fogalma kapcsán, aminek komoly elvi és gyakorlati következményei vannak e kérdések vonatkozásában. Az előadás igyekszik ezt a problémakört feszegetni, és több évtizednyi alkalmazott és eredeti kutatási tapasztalatból kiindulva talán meglepő, és remélhetően inspiráló megvilágításba helyezni a „titkot” - ezen keresztül pedig válaszokat adni a fenti kérdésekre.
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt!
A kérdés, hogy miben rejlik a sikeres kutatók „tehetségének” titka, talán minden potenciális vagy már praktizáló kutatót, illetve a kutatói életpályával kacérkodó diákokat oktató tanárt foglalkoztat.
Ezzel kapcsolatban számos járulékos kérdés is felvethető, egyéni és rendszerszinten egyaránt:
- Milyen kutatói kompetenciákra van szükség a munkaerőpiacon?
- Milyen előnyöket jelent (ha jelent) a PhD megszerzése?
- Pontosan mi is PhD képzés célja ilyen szempontból?
- Elég „tehetséges” vagyok-e a sikeres kutatói életpályához?
- Pontosan milyen felkészültségű és egyéb kompetenciákkal bíró kutatókra vagy pályakezdőkre van szüksége egy kutatóhelynek (az ipari, illetve akadémiai szférában)?
- Vajon megfelelő oktatást nyújt-e ebből a szempontból az egyetem?
- Mi kell egy sikeres kutatói állásinterjúhoz?
Bár az ilyen és ehhez hasonló kérdések igencsak súlyosak, tudatos átgondolásuk, elemzésük meglehetősen hiányos az érintett egyének és intézmények részéről egyaránt. Továbbá számos olyan sztereotípia és mítosz uralkodik a kutatói „tehetség” fogalma kapcsán, aminek komoly elvi és gyakorlati következményei vannak e kérdések vonatkozásában. Az előadás igyekszik ezt a problémakört feszegetni, és több évtizednyi alkalmazott és eredeti kutatási tapasztalatból kiindulva talán meglepő, és remélhetően inspiráló megvilágításba helyezni a „titkot” - ezen keresztül pedig válaszokat adni a fenti kérdésekre.
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése